- Організація методичної роботи та її результативність
На даний час навчально-методичне забезпечення в колегіумі на достатньому рівні. Діє методичний кабінет, предметні кабінети, бібліотека , їдальня, кабінет соціальної та психологічної служби, кабінет шкільного самоврядування, ігрова кімната, спортивний зал, дошкільний навчальний заклад, зразковий краєзнавчий музей історії села, лабораторія бджільництва. Кабінет інформатики укомплектований комп’ютерами четвертого покоління в кількості 10 штук.
Колегіум задовільно забезпечений програмовим матеріалом для вивчення основ інформатики та інших навчальних предметів.
Адміністрація колегіуму заключла договір з компанією "Київстар" про підключення “Інтернету”.
Підручниками та посібниками учні і вчителі забезпечені на 91 %. Не вистачає підручників з трудового навчання, креслення, економіки.
З періодичної преси на адресу округу надходять газети “Нове життя”, “Житомирщина”, “Освіта України” та “Інформаційний збірник обласного управління освіти , МОН України» і « Педагогічна Житомирщина», «Освітянин Черняхівщини».
Хімічними реактивами та обладнанням, фізичними лабораторними приборами та демонстративним приладами забезпечено на 60 %.
Спортивного інвентаря для задоволення потреб повноцінного заняття учнів фізкультурою і спортом в основному вистачає .
Меблі знаходяться в задовільному стані.
Потребує покращення матеріальна база навчальних майстерень з трудового навчання.
Необхідний лінгафонний кабінет.
1. Наказ про утворення предметної методичної комісії або витяг з протоколу рішення педради.
2. Наказ про призначення керівника МК.
3. Положення про МК, затверджене методичною радою.
4. План роботи МК на навчальний рік.
5. План-сітка роботи КМК на семестр.
6. Банк даних про вчителів: кількісний і якісний склад КМК (вік, освіта, спеціальність за дипломом, посада, педагогічний стаж роботи, рік атестації, встановлена кваліфікаційна категорія, педагогічне звання , дата проходження останньої курсової підготовки, нагороди, домашня адреса, телефон, методична проблема, над якою працює вчитель, фахова проблема).
7. Графік проведення методичних заходів у КМК на рік.
8. Перспективний план атестації вчителів.
9. Графік проведення атестації на навчальний рік.
10. Перспективний план курсової підготовки вчителів.
11. Графік підвищення кваліфікації на поточний навчальний рік, звіт про курсову підготовку.
12. Графік проведення контрольних робіт і тематичного оцінювання учнів.
13. Графік моніторингових контрольних робіт.
14. Перспективний план вивчення стану викладання предметів на 5 років.
15. Графік вивчення стану викладання предметів в поточному навчальному році.
16. Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів вчителями.
17. Адреси перспективного педагогічного досвіду.
18. Зведена діагностична карта вчителів (відомості про професійні потреби і здобутки).
19. План проведення і матеріали предметних тижнів.
20. Примірники навчальних програм, їх навчально-методичне забезпечення.
21. Програми факультативних курсів, спецкурсів, курсів за вибором.
22. Плани роботи з молодими і новими вчителями.
23. Матеріали внутрішнього аналітичного контролю: інформаційні, аналітичні довідки, результати моніторингових досліджень рівня навченості учнів з предметів, діаграми результативності учнів в предметних олімпіадах, інтелектуальних конкурсах, змаганнях.
24. Протоколи засідань КМК.
25. Нормативні документи щодо викладання предметів.
26. Методичні рекомендації всіх рівнів.
29.Рекомендації КМК, окремих вчителів.
30. Картотека перспективного педагогічного досвіду членів КМК.
31. Друковані роботи членів КМК.
1.1 Методична комісія вчителів-предметників колегіуму КМК – це структурний підрозділ науково-методичної служби колегіуму.
1.2 КМК створюється за наявності не менше трьох учителів, які викладають один навчальний предмет. В Жадьківському колегіумі створені циклові КМК суспільно-гуманітарного, природничо-математичного, естетично-технологічного, класних керівників, початкових класів.
1.3 Керівництво роботою КМК здійснює голова, який призначається наказом по колегіуму, а за його відсутності – секретар КМК.
1.4 КМК веде необхідну ділову документацію. Наприкінці навчального року матеріали роботи КМК узагальнюються у вигляді звітів.
1.5 Засідання КМК проводяться 4-5 разів упродовж навчального року: • Організаційне засідання, вивчення нормативної бази (вересень); • Методична тема, вивчення методичних рекомендацій усіх рівнів (жовтень); • Методична тема, аналіз участі в І і ІІ етапах олімпіад, звіти про курсову передпідготовку за календарний рік (грудень); • Творчі звіти вчителів, які атестуються (лютий).
1.6 Загальний контроль за роботою КМК здійснює заступник директора з НМР
1.7 Уся діяльність КМК здійснюється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспективу згідно з програмою розвитку колегіуму та цим Положенням і передбачає багатопланову та різноманітну за змістом і формами роботу з метою забезпечення безперервного зростання професійного рівня вчителів і реалізації науково-методичної проблеми колегіуму.
1.8 Зміст роботи КМК має переважно інформаційно-консультативне, психолого-педагогічне, методичне, фахове спрямування.
1.9 У своїй роботі методичні комісії підзвітні методичній і педагогічній раді.
1.10. Методичні комісії співпрацюють з відповідними методичними об’єднаннями Жадьківського освітнього округу
2.1. Вдосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів МК з метою надання якісної базової і повної загальної середньої освіти.
2.2. Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, психологічного забезпечення вчителів.
2.3. Вивчення, впровадження перспективного педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.
2.4. Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. Здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.
2.5. Забезпечення засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання і виховання школярів.
2.6. Конкретне відбиття загально-дидактичних, загально-педагогічних, психологічних положень стосовно конкретного курсу, розділу, теми уроку або виховного заходу.
3.1 Проведення проблемного аналізу результатів освітнього процесу.
3.2 Подання пропозицій щодо зміни змісту та структури обов’язкових навчальних курсів, їхнього навчально-методичного забезпечення, корегування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних курсів.
3.3 Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять викладачі до навчальних програм і які забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.
3.4 Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації педагогів.
3.5 Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до державних освітніх стандартів.
3.6 Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організація їхньої розробки та засвоєння.
3.7 Розробка методичних рекомендації для учнів та їх батьків щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці та відпочинку.
3.8 Організація роботи диференційованих методичних семінарів для різних груп вчителів.
3.9 Діяльність методичної комісії :
• Розробка та експертиза концепції нових навчальних курсів (як обов’язкових так і додаткових), відповідних навчальних програм, освітніх технологій та методик;
• Інтеграція нових навчальних програм у цілісний навчальний план колегіуму;
• Обговорення, рецензування, опанування різних матеріалів, підготовлених на КМК;
• Аналіз ходу та результатів інноваційної діяльності;
• Проведення проблемного аналізу результатів нововведень, які безпосередньо ініціює КМК;
• Організація та корекція стратегічних документів навчального закладу в межах своєї компетенції;
• Керівництво дослідницькою роботою учнів;
• Подання пропозицій щодо поліпшення науково-методичної роботи в колегіумі, діяльності науково-методичної ради;
• Організація різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів;
• Організація роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективні нововведення та інноваційні ідеї в межах своєї компетенції та за своїм профілем;
• Встановлення і розвиток творчих зв’язків і контактів з аналогічними підрозділами інших навчальних закладів, ВНЗ і науково-дослідницьких інститутів, дослідниками в інтересах вдосконалення своєї роботи;
• Розробка методичного інструментарію для встановлення ефективності нововведень, що проводяться, результатів досліджень.
3. 10. Методична предметна комісія має право:
• Подавати пропозиції щодо поліпшення навчального процесу в колегіумі;
• Звертатись за консультаціями з проблем навчання та навчальної діяльності учнів до заступників директора з НМР, НВР;
• Ставити питання про заохочення своїх членів за успіхи в роботі, активну участь в інноваційній діяльності;
• Готувати свої пропозиції під час проведення атестації вчителів;
• Ставити питання щодо публікації матеріалів про кращий досвід, накопичений у рамках методичної комісії;
• Рекомендувати своїм учасникам різні форми підвищення кваліфікації за межами колегіуму.
1. Керівники методичних предметних комісій, далі КМК, обираються з числа найбільш досвідчених, авторитетних, творчо працюючих учителів членами предметної комісії і затверджуються наказом директора.
2. Керівник методичної комісії:
1) Чітко і конкретно визначає зміст роботи КМК і відповідно до цілей і завдань методичної роботи закладу, визначених програмою його розвитку, науково-методичною проблемою, нормативною базою викладання предметів, методичними рекомендаціями всіх рівнів;
2) Визначає пріоритетні напрями роботи, завдання КМК, функціональні обов’язки його членів; організовує практичну реалізацію змісту, напрямів і завдань КМК;
3) Складає план роботи КМК на навчальний рік на аналітико-діагностичній основі;
4) Активізує і систематизує роботу КМК, організовує науково-дослідницьку, експериментальну, інноваційну роботу вчителів;
5) Відповідає за ведення належної ділової документації КМК;
6) Готує і проводить загальні засідання КМК (4-5 разів на рік);
7) Проводить щомісяця інформаційно-оперативні наради з членами КМК , присвячені різним аспектам його діяльності;
8) Організовує взаємо відвідування уроків учителів, відвідує уроки;
9) Організовує методичні виставки, видавничу діяльність членів КМК, представлення кращих доробок до обласного конкурсу «Педагогічна освіта Житомирщини», участь учителів в щорічній районній ярмарці «Педагогічні здобутки освітян», професійному конкурсі «Учитель року», семінарах та конференціях;
10) Забезпечує готовність команд колегіуму до участі в олімпіадах, конкурсах, учнівських конференціях різних рівнів; проведення І етапу Всеукраїнської предметної олімпіади, роботі наукового товариства «Наукова думка» при колегіумі;
11) Збирає, аналізує і надає заступнику директора інформацію про результати проведених моніторингових контрольних робіт;
12) Керує організацією проведення предметних тижнів, тижня методичної майстерності;
13) Бере участь у вивченні стану викладання предмета, перевірках виконання навчальних програм, ведення учнівських зошитів, підготовці і проведення педагогічних рад, нарад при директорові, педагогічних консиліумах;
14) Контролює проведення позакласної роботи з предмета (факультативи, спецкурси, гуртки);
15) Проводить діагностику вчителів. Здійснює її аналіз з метою корекції роботи КМК;
16) За результатами роботи за рік подає аналітичний звіт заступнику директора закладу з НМР та визначає мету, завдання і зміст діяльності КМК на наступний рік;
17) Керівник КМК – член методичної ради колегіуму;
18) Залучає до спільної діяльності керівників методичних об’єднань Жадьківського освітнього округу
1. Виконання завдань, поставлених перед ШМО на навчальний рік:
• Цілковите виконання (здобутки ШМО);
• Часткове виконання;
• Конкретно не розв’язані проблеми;
• Аналіз причин невиконання (реальність виконання, правильність постановки завдань тощо).
2. Коротка інформація про особовий склад ШМО (таблиці, схеми, графіки, діаграми):
• Молоді фахівці (за роками);
• Стажисти;
• Не фахівці;
• Повернулись із інших сфер діяльності;
• Пенсіонери;
• За освітою (вища, бакалаври, без освіти, навчаються заочно);
• Категорійність;
• Наявність педагогічного звання.
3. Аналіз роботи ШМО із зазначенням найважливішого, найціннішого досвіду, які форми і методи роботи виявились ефективними за результативністю. Хто з учителів і в яких видах роботи брав участь, яка результативність.
4. Оцінювання результативності всіх форм підвищення кваліфікації педагогів, методичного рівня (спираючись на результати навчання учнів, на рівень сформованості знань учнів з предмета):
• Характеристика і аніліз форм підвищення кваліфікації, їхня результативність;
• Стисле оцінювання рівня проведення різноманітних методичних заходів у рамках ШМО;
• Результати участі учасників ШМО в методичних заходах на рівні школи, району, області;
• Проведення відкритих уроків і позакласних заходів (мета, форма, якість);
• Застосування нових технологій, форм і методів навчання, порівняння їх за результативністю з попередніми (за рівнем знань учнів).
5. Аналіз результативності навчальних досягнень учнів:
• За підсумками моніторингових контрольних робіт;
• За підсумками оцінювання за семестр і навчальний рік;
• За підсумками ДПА
6. Підсумки роботи над науково-методичною проблемою ШМО, використання досягнень перспективного педагогічного досвіду в практиці роботи вчителів.
7. Досвід яких учителів пропонується для вивчення, впровадження, використання.
8. Досвіди яких учителів занесені до районної картотеки ППД, обласного каталогу.
9. Завдання на новий навчальний рік (оприраючись на аналіз не розв’язаних проблем).
1. Вибір теми (проблеми) індивідуальної науково-методичної роботи:
• Ознайомлення із літературою;
• Ознайомлення із нормативними документами;
• Вивчення наявного прогресивного-педагогічного досвіду з проблемами дослідження.
2. Детальне ознайомлення з проблемою засобами літературних джерел:
• Складання картотеки літературних джерел;
• Виписки з літературних джерел.
3. Остаточне формулювання теми і розробка попереднього варіанту плану роботи над реалізацією індивідуальної науково-методичної проблеми:
• Обґрунтування вибору теми;
• Актуальність і новизна;
• Формулювання мети та завдань дослідження;
• Вибір адекватних методів та засобів дослідження;
• Остаточна розробка плану роботи з коректизацією термінів виконання.
4. Формулювання гіпотези дослідження , вибір та розробка моделей, інноваційних технологій педагогічної діяльності.
5. Впровадження інновацій у власну педагогічну практику.
6. Аналіз та оцінювання результатів роботи над індивідуальною науково-методично проблемою, чи підтвердилась гіпотеза, висунута на початку дослідження? Формулювання висновків та пропозицій.
7. Оформлення роботи (видання брошури, методична папка з описом власного досвіду, стаття в друкованих педагогічних виданнях тощо), звіт перед колегами про здобуті результати.